zondag 4 maart 2012

Sport

Misschien een rare titel van dit blogje. Maar het is inmiddels een sport geworden om blauwe lapjes te verzamelen. Want dit project wordt steeds leuker!
inmiddels 25 blokjes groot. Of klein, het is maar hoe je het bekijkt. Ik wil hier echt een grote quilt van maken, want dan denk ik dat ie steeds mooier en imposanter wordt. Met deze maat, 5x5 blokjes, is de quilt 75x75 cm groot. Per blokje 12 stukjes stof, dus dat is nu 300 stukjes. Als ik de quilt 1.50x1.50 wordt, dan zijn dat dus 1200 stukjes. Wil ik 'm 2.25x2.25, dan zitten we ineens al op 2700 stukjes... Phoe. Ik ga eerst maar eens rustig verder voordat ik blijf rekenen. Want dan wordt het ineens een hele onoverzichtelijke berg.

Ook heb ik de eerste steekjes gequilt aan het jongensverhaal:

Ik hoop dat het een beetje te zien is, maar er zit een randje om elk blokje en ik heb rondom de applicatie gequilt. Ook heb ik bij het ruimtewezentje wat sterren gequilt, anders werd dit wel een erg los blokje. De stitchery's heb ik tussen de stitchery en andere stofjes door gequilt met dezelfde kleur garen. Hoe ik het tussenin ga doen, dat weet ik nog niet, of ik bij het sterrenidee blijf. Ach, mijn ervaring is dat ik al doende op de beste ideeën kom. En soms moet je ook wat proberen en durven.

De kleine man ligt ziek in zijn bedje, griepje denk ik. Mama kan dus nergens heen de komende dagen!

Oh, enne, stiekum ben ik in de ban van dit quiltje

Zal ik er nog aan beginnen of niet??!??!!!? Een quiltster heeft gewoon nooit genoeg tijd!
Fijne zondag allemaal!
liefs, Nathalie

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke projectjes. Beterschap met de kleine man.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he die kippetjes (lol) Je blauwtjes worden ook erg mooi, als je nog een blauwtje kan gebruiken roep maar! En niet te vergeten heel veel beterschap voor je kleine mannetje. Fijne avond knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach...die arme Krijn. Beterschap voor hem! Ondertussen wordt je winding ways errug mooi! En je quiltwerk op de quilt van Krijn ook. Die gaat vast heel snel af zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je blauwe quilt zo mooi. Beterschap voor je zoon.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow!! die blauwe quilt is erg mooi!! Hoe heet het blok? Je boys story quilt is ook erg mooi aan het worden!!

    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi patroon is dat toch voor je blauwe quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor de kippetjes, ik ga er ook aan beginnen het weekend, ik heb al grote kippen gemaakt, nu de kleine nog, ook zo,n snoepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Nathalie,

    Ik heb nog wel wat 'blauwe' over van mijn SBS, geef je adres maar door dan stuur ik er wel een paar op.
    Wat moet de afmeting zijn van 1 lapje?

    Groet,
    Marja

    (mijn email adres staat op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen